HUKUM MELIHAT JENAZAH YANG TELAH DIKAFANI BAGI PELAYAT

 

PERTANYAAN :
apakah wajib bagi setiap pelayat melihat wajah orang yang meninggal ?,
JAWABAN :
Boleh saja melihat wajah jenazah setelah dikafani, berdasar hadits : Jabir bin Abdullah r.a. berkata, "Ketika ayahku terbunuh, (dalam satu riwayat: dia berkata, 'Ayahku yang terbunuh pada hari Perang Uhud dengan diperlakukan sadis dan dibawa ke hadapan Rasulullah dalam keadaan sudah ditutup kain, maka aku ingin) membuka kain dari wajahnya dan aku menangis. Orang-orang melarangku. Kemudian aku hendak membukanya, tetapi kaumku melarangku, sedang Nabi tidak melarangku. Lalu Rasulullah memerintahkan supaya jenazah ayah diangkat. Bibiku Fathimah menangis (dalam satu riwayat: Nabi mendengar suara tangis seorang wanita, lalu beliau bertanya, 'Siapakah ini?' Orang-orang menjawab, 'Anak wanita atau saudara wanita Amr.') Nabi bersabda, 'Kamu menangis ataupun tidak, malaikat senantiasa menaunginya dengan akup-akupnya hingga kalian mengangkatnya.'" [HR.Bukhari].
Do'a nya biasa saja :
اللهم اغفر له وارحمه واعف عنه وعافه وأكرم نزله ووسع مدخله واغسله بالماء والثلج والبرد ونقه من الخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس وأبدله دارا خيرا من داره وأهلا خيرا من أهله وزوجا خيرا من زوجه وأدخله الجنة وأعذه من عذاب القبر وفتنته ومن عذاب النار اللهم لا تحرمنا أجره ولا تفتنا بعده واغفر لنا وله ولجميع المسلمين برحمتك يا أرحم الراحمين
TAMBAHAN PERIHAL TA’ZIYAH (NGELAYAT)
1. ARTINE TA’ZIYAH
Artine ta’ziyah yoiku ngelipur utowo ngayem-ngayem wong sing keno musibah, sing dibarengi kanti :
· Nganjurake netepi kesabaran (mbetahi cubo) lan ninggal ngersulo.
· Ndungaake supoyo oleh ganti nikmat sing luwih bagus. Lan ndungaake supoyo diterimo kabeh amal baguse lan disepuro kabeh dosane (khusus kanggo mayit muslim, lan yen mayit kafir ora perlu didungaake).
2. HUKUME TA’ZIYAH
Hukume ta’ziyah iku sunat[111] (luwih-luwih na’ziyahi wong sing sholeh, bocah cilik, utowo wong sing apes mbetahi cubo) senajan marang wong sing keno musibah bandane, selagi wong sing dita’ziyahi ora wadon, sing isih nom lan sing na’ziyahi ora mahrome utowo bojone.
3. WEKTUNE TA’ZIYAH
Wektune ta’ziyah kanggo wong sing ora nduwe udzur yoiku wiwit sak wise dikubure[112] mayit nganti telong dino[113]. Dene kanggo wong sing udzur iku diwilange telong dino wiwit songko ilange udzur.
4. TOTO KROMONE TA’ZIYAH
Toto kromone ta’ziyah iku meh podho karo tata kramane sambang wong loro. Ing antarane yoiku wong sing ta’ziyah tansah ngetingalake roso welas, ndungaake mayit lan wong sing dita’ziyahi, lan ora ngakeake omong sing ora perlu. Lan naliko salaman, wong sing ta’ziyah sunat moco lafadh :
أعظم الله أجرك وأحسن عزاك [114]وغفر طيك.
Lan wong sing dita’ziyahi jawab:
جزاك الله خيرا.
------------
[111]  Karena ada Hadits :
لحديث : ما من مسلم يعزي أخاه بمصيبة إلا كساه الله من حلل الكرامة يوم القيامة، أخرجه ابن ماجه. من عزى مصابا فله مثل أجره، أخرجه الترمذي واين ماجه.
Dene hukume ta’ziyah ditilik songko kahanane wong sing dita’ziyahi (muslim, fasiq utowo kafir) iku hukume podo karo sambang wong loro.
[112] Ananging kanggo sopo wae (khususe tonggo, dulur utowo konco) iku diwilang utomo yen ta’ziyah sak durunge dikubure mayit selagi biso ndadeake ayeme wong sing dita’ziyahi.
[113] Ta’ziyah sak wise telung dino kanggo wong sing ora udzur iku hukume makruh, kejobo kanggo sopo wae sing ndadeake ayeme wong sing dita’ziyahi.
[114] Kanggo mayit kafir iku ora keno ditambahi :

وغفر طيك.

Tidak ada komentar:
Write komentar